Kenangan di Puncak Part 12

cover kenangan di puncak


"ok malam ni,set"

hanya pendek balasan mesej dari aku. menandakan aku tidak bersungguh untuk menjadikan pertemuan pada malam ini menjadi realiti. aku tidak percaya pertemuan yang dirancang pada malam ini akan menjernihkan kembali suasana,malah mungkin keadaan akan menjadi bertambah buruk. mungkin pelbagai pekung yang selama ini tersimpan rapi di dalam dada bakal terbuka. aku duduk berbaring sambil memandang sayu barisan jersi yang tergantung di dalam gerobok aku. jauh fikiran aku menerawang samada pilihan yang tepatkah untuk aku pergi menemui gadis berjilbab pada malam ini?

sesudah selesai mengerjakan solat maghrib,aku kini bersiap-siap untuk berhadapan dengan gadis berjilbab. sehelai jersi disarung bersama seluar jeans hitam,rambut seperti biasa disikat ke tepi. wangian tanpa alkohol disapu di pergelangan tangan dan belakang telinga menandakan aku kini bersedia untuk pergi bertemu seseorang yang dulunya sangat istimewa di dalam hati ini.

"sy dah sampai"

ringkas mesej dari aku untuk gadis berjilbab. saje aku memilih kedai makan yang agak jauh demi menjaga privasi kami berdua. aku sedar,perkara yang nak dibincangkan nanti agak serius,jadi perlu tempat yang tidak ramai orang,agar tidak menganggu orang lain.

"awk tunggu sekejap,kejap lagi sy sampai"

gadi berjilbab membalas. sudah menjadi kebiasaan perempuan akan mengambil masa yang lebih lama untuk bersiap jika dibandingkan dengan lelaki,walhal untuk pertemuan pada malam ini,tidak perlu bersolek bagai,cukup sekadar bersiap ala kadar. sambil menunggu kedatangan gadis berjilbab,aku sempat membuat pesanan makanan. seperti biasa,aku order hidangan kegemaran aku. sambil menunggu hidangan sampai,terimbau kembali kenangan kali terakhir aku duduk makan bersama dengan gadis berjilbab. pada ketika itu,beliau masih malu-malu dengan aku. cukup tertib dia ketika itu,ciri-ciri gadis melayu masih menebal pada dirinya. tidak menghairankan jika ramai lelaki yang tertarik padanya,bukan hanya pada kecantikan wajahnya sahaja,tapi kecantikan budi pekerti itu yang sebenarnya membuatkan ramai lelaki menaruh hati padanya.

"Assalamualaikum,blh duduk?"sapa gadis berjilbab.

"Waalaikumussalam,ha sila2"aku terkejut dengan gadis berjilbab yang tiba-tiba muncul di hadapanku.

"da lama awk tunggu?"

"baru je lagi,awk datang sorang je?"

"yup,housemate saya yang lain keluar"

"owh ok,awk order la makanan,sy tak order untuk awk tadi,sowi"

"eh tak pe la,sy pon nak minum je ni,petang tadi da makan da"

makanan yang di order tadi sudah pon sampai. aku mempelawa gadis berjilbab untuk berkongsi makanan itu dengan aku,tapi dia menolak dengan baik. ketika aku sedang menikmati makanan di restoran yang berkonsepkan ala thai itu,gadis berjilbab memulakan bicara yang lebih serius.

"awk nampak kejadian depan kelas ari tu?"

"yup,sy nampak,bukan setakat sy,chee boong pon nampak,so ada explaination?"

"ok,ni penjelasan dari sy,sy nak awk dengar betul-betul apa yang sy nak cakap ni,sy tak nak lepas ni,awk akan terus salah faham dengan sy"

"ok,boleh mulakan"

"lelaki yang awk nampak ari tu bf sy"

"heh bf,hahaha so selama ni awk ada bf la?"

"yup,memang sy ada bf"

"nape awk tak pernah bgtau sy?"

"la awk,sy tak nak la heboh2,lagipun bf je pon,bukannya tunang ke,suami ke"

"sampai hati awk kn tak bgtau sy pasal benda ni,awk langsung tak fikir pasal perasaan orang lain kan,sampai hati"

"perasaan orang lain?perasaan apa pulak ni awk?"

perasaan sy pada awk.."

Bersambung...

p/s:cerpen c.l.i.c.k,nantikan..

6 coretan ikhlas:

. said...

alaaaa pendek la part ni..wat pnjg2 skit..da nk abis da psl cite ni..

pepol said...

biza...kah kah kah

Aween Md Zahir said...

sambung la lekaih ~!
tak sabaqq nk tau ney :P

pepol said...

aween...hehehe,sabaq2

Verrine's said...

Mengada buat pendek2 kan

pepol said...

fyra...kah kah kah