Kau yang Menghampirinya

dv2017013

"apa yg b da buat ni??"

Tasha melontarkan pertanyaan itu kepada Zarul dalam nada yang begitu cemas sekali. masakan tidak cemas,celik saja mata,tasha mendapati dirinya kini tanpa seurat benang di dalam balutan selimut tebal sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

"b!!,apa yg b dah buat kat i ni??

"hahahaha,takde pape,cuma berseronok saja semalam,hahahha"

"apa yg seronok ni b,jangan cakap u dah tido dengan i,please b"

"hahaha,u tengok la sendiri kita dekat mana ni,tengok sikit keadaan u tu,u agak apa yg kita buat semalam??hahaha btw u great tasha,hahahaha"

hancur luluh hati tasha mendengar perkhabaran dari zarul itu, terasa dunianya kini gelap,masa depannya musnah,dengan tidak semena-mena,terbayang wajah kedua ibubapa yang acap kali memberi nasihat kepadanya agar menjaga diri ketika menimba ilmu di kota raya. bawa pulang segulung ijazah dan ubah nasib keluarga untuk selamanya,pada dirinyalah ibubapa tercinta menyandar harapan agar keluarga mereka tidak lagi dipandang hina. namun,kini segalanya telah punah,punah oleh seorang lelaki jongos yang hanya pandai mengambil kesempatan di atas naifnya seorang perempuan.

"sanggup b buat i macam ni? i cintakan u b,tapi kenapa u buat i macam ni??"

"heh cinta??f*** off la dengan cinta,setakat perempuan macam u bila-bila masa je i boleh dapat la,i dah taburkan duit i untuk u,takkan la i tak boleh dapat apa yang i nak dari u?hahaha"

bercucuran air mata jatuh dari kelopak mata tasha usai mendengar kata-kata zarul itu. langsung dia tidak menyangka,ikatan janji yang termeterai sebulan yang lepas hanyalah tebu di tepi bibir saja. apa yang diungkapkan pada malam hari lahirnya itu terbukti sekadar omongan kosong,bicara yang punyai niat jahat di belakangnya. cinta zarul hanya pada nafsu, ingin merobek kesuciaan yang selama ini teguh tasha pertahankan.diakui,punya wajah serta bentuk tubuh yang menarik,dia berhak untuk mendapat cinta sejati yang datangnya dari seorang lelaki yang mampu untuk membahagiakan dirinya.

tapi,tasha tewas di dalam permainan wang ringgit,matanya menjadi kelabu tatkala melihat kereta honda integra yang dipandu oleh zarul. terbit semacam perasaan bangga melihat si buah hati datang menjemput di kolej kediaman dengan menaiki kereta penuh segak tatkala rakan-rakan yang lain hanya mampu mengintai dari tirai bilik. tiap kali bersama,ajukan saja permintaan dari hati,pasti ditunaikan oleh zarul. dari beg tangan indah,kasut berkilauan,makanan dari restoran mewah,semuanya boleh dinikmati berbekalkan modal air liur saja. zarul tidak kisah berhabisan duit untuk si jantung hati,tapi setiap pelaburan pasti kita mau keuntungannya,jadi niat di dalam hati tiada siapa yang tau.

"u mesti bertanggungjawab zarul!!"

"bertanggungjawab apa pulak ni??dah pegi mandi,pakai baju,then i anta u balik,nanti bising pulak housemate u kat kolej tengok u tak balik2"

di dalam bilik air hotel serba mewah itu, tasha tidak rasa walau sekelumit ketenangan,hanya tangisan dan tangisan yang memenuhi ruang bilik air itu. Buntu. tasha buntu memikirkan akan nasib dirinya,apa yang harus dijawab pada kedua ibubapanya?tasha membasuh muka,diamati wajahnya pada cermin besar,terasa hendak saja dihantukkan wajahnya pada cermin itu,agar berakhir semua penderitaannya. di tepi kepala paip,terlihat gunting yang separa besar, dari mana datangnya senjata tajam itu langsung tidak diketahui.

tasha mengenggam gunting itu. dibeleknya gunting itu penuh minat,genggaman makin kuat. pintu bilik air dibuka,tasha menghampiri zarul dari belakang. saat zarul berpaling,gunting itu sudah selamat berada di perut zarul. darah memancut keluar,zarul merengus kesakitan. zarul kini terbaring dan tasha terkejut akan tindakannya. tasha duduk penuh sesalan,tidak terjangkau oleh akalnya akan apa yang baru berlaku tadi. tasha mula ketakutan,darah zarul membuak-buak keluar dari lubang hasil tusukan padu gunting yang digenggam oleh tasha tadi. kini semua sudah terlambat,segala-galanya telah punah ranah. tasha tidak keruan,apa nasibnya selepas ini.

apa tasha bersalah dalam hal ini?

p/s:selamat berpraktikal kepada kawan2 yang dah start praktikal..:D

8 coretan ikhlas:

FaiZaH Fyn said...

salah siapa? salahkan tuan blog sebab cerita tergantung :p

pepol said...

faizah..penamatnya terpulang pada pembaca..:D

mira maisara said...

wahaha.. perempuan tu kot.. apesal nonong ikut je jantan tu... opss..

*emo la pulakk

pepol said...

mira...:D

♥ Cik Zack's ♥ said...

salah lelaki yg tdk brguna itu. hehehe

pepol said...

cik zack...:D

aQuila aLfiesYa (FiE) said...

gunting tu yg salah..mane dtg.. =D

pepol said...

aquila...:D