Kenangan di Puncak Part 6

cover kenangan di puncak

pagi itu terasa cukup indah, melihat nikita willy sudah berada di dlm friend list. aku masuk ke dlm bilik air dgn senyuman panjang hingga ke telinga. hampir 10 minit aku hanya tersenyum sendirian.

"woi mangkuk,cepat la,buat ape lama2 dlm bilik air!!!"jerit kudi kpd aku.

"sabar ar,nk cepat pegi la mandi kt surau!!"balas aku selamba.

20 minit kemudian,aku keluar dari bilik air. aku pantas menyambar jersi france yg tergantung, dan bersiap utk pergi ke kls. jam baru menunjukkan pukul 8, entah mengapa terasa hendak pergi awal ke kls. aku menunggang motosikal kriss ku dgn senyuman yg lebar. dgn kelajuan 50km/j, aku cukup santai pada pagi itu, ketika fikiran ku merewang kepada nikita willy,aku hampir saja dilanggar oleh sebuah kereta viva putih kerana menghalang laluannya. aku sempat menjeling ke arah pemandunya.

"cantik,tapi x secantik nikita willy"bisik aku di dlm hati.

aku meneruskan perjalanan aku ke kls, setibanya di lif, kelihatan sungguh ramai manusia sedang berasak-asak, dan majoriti ny adalah dari kaum hawa. ada yg bershawl,ada yg berpashmina,ada yg berlycra dan ada yg bertudung bawal, dan yg akhir itu lah menjadi pilihan aku. setibanya di kls, tidak terlihat kelibat gadis berjilbab.

"ke mana pulak si gadis berjilbab ni,selalunya die dtg awal,emm"dengus aku di dlm hati.

hampir 5 minit menunggu, barulah gadis berjilbab tiba di kls, aku perasan akan wajah ny yg sedikit sugul, ada masalah barangkali. kelas "Leadership" pada pagi itu seperti biasa, hanya ibarat masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. fikiran aku jauh memikirkan bagaimana utk memulakan langkah pertama terhadap nikita willy. jam menunjukkan pukul 9.30,kls dibenarkan utk berehat selama 10 minit. aku bingkas bangun menuju ke tandas. selesai membasuh muka,aku meluru keluar dan terkejut dgn apa yg aku nampak. terlihat kelibat gadis berjilbab sedang berbincang sesuatu yg serius dgn seorg lelaki yg aku tidak kenali di hadapan kls.

langkah ku terhenti,aku hanya memerhati dari jauh drama melayu yg sedang berlaku di hadapan aku. aku sempat memanggil chee bong utk sama2 mengendap. seribu persoalan bermain di fikiran ku.

"sape lelaki tu? x ensem pastu pakai jersi chelsea lak,ape yg die buat kt gadis berjilbab aku tu?"

aku tertanya-tanya. apa yg terjadi sebenarnya di antara mereka. aku masuk semula ke dlm kls. kelihatan gadis berjilbab sedang mengesat air mata yg sedang bercucuran. ika cuba mententeramkan keadaan,tapi gagal, memperlihatkan sesuatu yg serius sedang berlaku. aku duduk di tempat duduk ku dgn hati yg gundah. risau memikirkan keadaan gadis berjilbab,bukan kerana die cantek tapi sekadar mengambil berat.

"bro,nape ngn gadis berjilbab ko tu?"tanya chee bong kpd ku.

"entah,nk kata period pain,xkn ad laki lak tadi kn"jwb aku.

kls abes awal pada hari itu, ad emergency kata lec,cehh alasan. sume budak2 kls dgn laju ny menuju ke arah lif. ketika sume sedang menunggu lif, terlihat gadis berjilbab perlahan-lahan menyusun langkah. sedih melihat wajah yg putih mulus itu dipenuhi seribu kesedihan, aku memberanikan diri menghampiri beliau. baru saja aku ingin membuka mulut, pintu lif terbuka dan dgn tidak semena mena beliau masuk ke dlm lif lantas meninggalkan aku terpinga pinga di luar.

"dem,x sempat nk tanya,asal la lembap sgt aku nih??"jerit aku di dlm hati.

aku menunggu lif yg seterusnya. aku pulang ke rumah dgn segala macam persoalan bermain, apa yg sebenarnya terjadi, mengapa gadis berjilbab bersedih,sapakah lelaki x ensem dgn jersi chelsea tu??sume persoalan itu hilang sebaik saje aku membuka pintu rumah. terlihat kudi sedang bersila sambil menyuap tempe yg tidak dipotong ke dlm mulut.

"baru blk bang?aku dah masak nasi,lauk ko masak sendiri"arah kudi.

"xpe ar,aku xde selera nk mkn ari ni"jwb aku.

aku merebahkan badan di atas tilam ku. baru saje hendak membuka laptop, anset berbunyi dan terpampang jelas di skrin ada mesej dari gadis berjilbab.

"awk bz??"ringkas dari gadis berjilbab.

"x la,kenapa si gadis manis bermuram durja ari ni?ada yg blh sy bantu?"bls aku.

"awk nk tau x,sy sebenarnya kn..........."gadis berjilbab membalas.

"sebenarnya apa awk?"aku membalas kembali.

Bersambung.......

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Bila Cinta (OST Lagenda Budak Setan)

part 5
part 4
part 3
part 2
part 1

p/s:klu lah permintaan kecil pon xdpt ditunaikan,apatah lagi hendak hidup bersama,selamat tinggal...oh ya,kudi dah ad blog ek,so blh klik pada nama die utk membaca blog die,sungguh puitis org ny..:D

12 coretan ikhlas:

A.I.N.S.Y.A.H said...

ne part 7 nih.. xsabar.. ;D

FaiZaH Fyn said...

baru tau ade novel..kena baca dari part 1 balik :)

pepol said...

ainsyah...hehehe,harap sabar menanti

pepol said...

faizah fyn...hehhee,dipersilakan

Suraya Aris said...

boleh jadi penulis yang baik :)

pepol said...

suraya...thanks,hope dpt terus membaca...:D

hanaahmad said...

bagi aku masa untuk membaca kisah cinta kau ni dari part 1. tak sempat. haha

pepol said...

hanaahmad....membaca hasil seni memerlukan masa,amek masa kau,hahaha

ch000tz said...

best of luck ;')

pepol said...

thanks...:D

Unknown said...

seronok pulak bace... part 1 sampai part 6, takat ni memang penuh ngan tanda soal.... Tahniah en. Pepol... anda telah berjaya menarik perhatian saya... wakaka.. nak sambung jap ye..

Unknown said...

penuh dgn nikita willy je.. hehe