Kenangan di Puncak Part 5

IMG_3437

hari ini mmg giler. byk perkara berlaku,dan ia berlaku serentak. pertemuan dgn nikita willy membuatkan aku tidak keruan,seolah-olah dunia ini berhenti berputar. namun, di mana harus aku meletakkan gadis berjilbab??sungguh aku di dlm dilema. aku baring sambil meletakkan tangan di atas dahi. kepala ku pusing, pusing memikirkan dua gadis yg menghantui diriku. tak sampai 5 minit,aku pon terlelap, langsung meninggalkan sume itu di belakang ku. senang enak dibuai mimpi,terasa ada org menekan hidungku.

"pul,bangun pul,da pukul 8 da,"kudi mengejutkan aku.

"kejap2"balas aku.

aku melihat jam di dinding,sudah tepat pukul 8. selamba badak je aku tidur time maghrib. aku pantas mencapai tuala dan meluru ke bilik air. selesai mandi,ternampak kudi sedang tersengih-sengih di dpn laptop.

"pul,jom ar mkn,aku masak sardin tuk ko mlm ni" kudi bersuara.

"sardin??not my taste"jwb aku selamba.

"vavi ar,berlagak nk mampos,ujung sem lepas benda tu jgk yg ko mkn kn"marah kudi.

"hehehehe,okok,aku teman ko mkn mlm ni,pegi la masak cepat!!"balas aku.

"aku masak sardin,ko pegi masak nasi,nasi jangan lembik"arahan dari kudi.

"ok bos" ringkas dari aku.

aku membuka laptop mahalku. terlihat wallpaper gambar aku yg kalah contest baru2 ni. sadis mengenangkan kemenangan yg diragut sebegitu rupa. ahh contest sebegitu pon nk dipolitikkan, sadis. aku membuka fb ku. terlihat 25 friends request,abaikan saje. aku kusyuk membaca status awek2 comey di fb,ada yg sedang bahagia,ada yg keciwa,dan ada yg desperate. satu persatu dibaca oleh aku. mata aku terpaut oleh status yg ditulis oleh gadis berjilbab. tertulis di bwh nya
"about a minute ago" so,baru lagi la.

"yes,gadis berjilbab on9,blh chat ngn die"bisik aku di dlm hati.

mouse dihalakan ke ruangan chat. gigih aku mencari nama gadis berjilbab dgn harapan blh chat dgn nya.tapi hampa,langsung tak kelihatan.

"ciss,die x on chat"dengus aku di dlm hati.

sudah menjadi kebiasaan bagi gadis2 yg hot utk tidak on chat,atas alasan tidak mahu diganggu,cehh alasan semata-mata,tanpa menyedari yg chat blh meningkatkan kemahiran menaip. aku meneruskan penerokaan di fb. aku melihat di bahagian kanan fb aku,terlihat ruangan "people you may know". aku tertarik dgn profil seorg gadis ini. aku membuka profilnya dan alangkah terkejut nya aku melihat DP nya.

"hah nikita willy???ni fb die??!!"aku menjerit.

aku tanpa membuang masa terus men"stalker" page die. namun blm sempat apa2,aku terdengar jeritan dari bwh.

"epul!!!!turun bwh,aku dah masak sardin dah"jerit kudi dgn lantang.

aku serba slh,nk xnk aku harus turun ke bwh. namun,sblm aku turun ke bwh,aku sempat menekan butang "add friend" di fb nikita willy. aku turun dgn mengukir senyuman.

"pegi amek nasi kau,nasi aku masak,sardin pon aku masak,nk suruh ko mkn je"marah kudi.

"rileks ar bro,x chill ar ko"aku cube menenangkan kudi.

perlahan-lahan aku menyuap nasi ke dlm mulut. aku akui apa yg kudi masak pada mlm itu sungguh menyelerakan namun jelas aku langsung tidak menikmatinya. fikiran aku melayang memikirkan fb nikita willy yg baru aku jumpa tadi. sudikah die approve aku di fb atau dgn selamba nya die akan reject friend request dari aku??sungguh aku tidak tenang memikirkannya. selesai mkn,aku terus naek ke atas semula dan cek fb aku. ada 20 nitification,aku cek satu persatu,namun hampa,die blm approve aku.

aku terus sabar menanti,menanti dgn penuh pengharapan. jam sudah menunjukkan pukul 12,namun masih belum berita baik. aku kuatkan hati utk terus menunggu. aku membuka buku "HRU" di sebelahku,dgn harapan sambil menunggu die approve blh aku stdy serba sedikit.fuhh haram,mmg xblh fokus. mataku mula kuyu,sindrom mengantuk mula melanda,aku cuba bertahan,namun apakan dayaku,tepat jam 2 aku sudah di alam laen.

lenaku dikejutkan dgn bunyi alarm dari anset kudi, aku tersentak dan melihat ke arah tingkap, hari sudah cerah. aku bingkas bangun dan mencapai laptopku. aku membuka fb ku dan terlihat ad satu notification, notification yg mungkin akan mengubah hidup aku selamanya. perlahan-lahan aku click pada notification itu dan terlihat tulisan ini.

*a*** ******* accepted your friend request.

aku menjerit kegembiraan, akhirnya die approve jgk. aku tersenyum sendirian, terasa seperti hendak sepak kudi dgn sekuat hati kerana terlalu gembira. dan di saat kegembiraan melanda itu, aku teringat akan lagu ini.

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu


p/s:aku rasa,aku perlu concentrate pada blog ar compare ngn photography,lepas aku klh contest aritu,aku sedar yg aku x berbakat dlm photography

4 coretan ikhlas:

Lyaa Suriany said...

hadoi ..
epul epul.

pepol said...

lyaa....hahaha,nape?

ROSSA said...

wawawa.. dah lama aku ikuti kisah ini .. suma pasal nikita willy ,. ekekke

pepol said...

shaheizny....hehehe,thanks,teruskan mengikutinya,hehehe