Kenangan di Puncak Part 4

IMG_0355

aku pulang ke rumah sewa aku seperti biasa. sblm sampai di rumah,aku sempat singgah di kedai runcit kegemaran aku. aku melihat-lihat di ruangan majalah,kalau2 majalah kegemaran aku sudah keluar,tapi hampa,belum ada lagi. aku melihat jam tangan adidas ku sudah menunjukkan pukul 11 pagi. terlalu awal utk mkn tgh hari dan terlalu lewat utk breakfast.

"emm,blk umah terus ar"bisik aku di dlm hati.

sampai di rumah,aku terus menuju ke bilik,di dlm bilik,kelihatan seekor jin hutan sedang bergelimpangan.

"woi kudi!!bangun ar,ko x pegi kls ke sial?"jerit aku.

"kls aku cancel la bengong"bls kudi.

"dah2,bangun skrg,masak tuk aku"arah aku.

"bengong apa aku kene masak tuk ko??"marah kudi.

"tak nak masak sudah!!"bls aku.

aku menghempas beg,membuka baju dan terus landing di atas tilam ku. ku capai laptop ku dan terus membuka facebook. terlihat ada 15 friend request,20 mesej dan 72 notifications. aku sempat membuka friend request.

"haram jadah ape ni,ada 13 org lelaki yg add aku,giler ke ape?" bisik aku.

selepas selesai membalas beberapa msj dan beberapa komen yg aku rasa penting,aku menutup facebook dan jugak laptop aku. aku terus memejamkan mata dgn hajat utk tidur. sedang lena dibuai mimpi,tiba2 lena aku dikejutkan dgn msj dari gadis berjilbab.

"salam,awk pegi kls x ptg ni?"mesej dari gadis berjilbab.

"of coz la pegi,nape awk nk sy amek awk ke?..:p....balas aku.

"gedikk,tak da maknanya awk nk amek sy,da pegi bersiap,see u in class..:D" jawab gadis berjilbab.

"okok..:D"ringkas jwb ku.

aku melihat ke arah jam. jam sudah menunjukkan pukul 1.15 tgh hari. ak terus mencapai towel dan bergegas ke bilik air. selesai mandi,aku solat zuhur dan sempat menjeling ke arah rak makanan aku.

"emm,mkn megi je la tgh hari ni,mane sempat nk pegi mkn nasi"dengus aku di dlm hati.

aku turun ke bwh dan kelihatan kudi sedang rancak menggoreng telur sambil menari-nari. aku terus memanaskan air, dan naek ke atas semula. selesai bersiap, aku terus menyediakan megi dan makan dgn pelahapnya. dlm masa 15 minit,aku dah pon berada di atas moto dan bersiap sedia utk pergi ke kls.

kls pada ptg ni di tingkat 6. aku gagahkan diri utk menggunakan tangga. kelihatan beberapa junior berbisik bisik sambil memandang ke arah aku. pantang nampak senior yg ensem ckit,mesti nk bisik-bisik. aku meneruskan langkahan ku. sampai di tingkat 6,aku terus menuju ke kls. kelihatan gadis berjilbab sudah duduk tercongok sambil tersenyum.

"eii die ni,sweet je klu senyum"bisik aku di dlm hati.

aku duduk di tempat biasa. kelihatan beberapa classmate aku tgh sibuk bergosip pasal perkahwinan mewah norman hakim dan memey. 1o minit masa berlalu. lec blm lagi masuk. aku mencapai sebuah novel berjudul "Kougar" dari beg aku. aku menyelak helaian demi helaian,sampai di page 20,aku meneruskan pembacaan aku. ketika aku sedang asyik membaca,aku dikejutkan dgn pengumuman dari class rep.

"dah 30 minit dah ni,lec xmasuk pon,jom la kita blk"umum class rep.

"Yeay"satu kls menyahut.

aku menuju ke arah lif. memandangkan kls xde,aku bercadang ingin ke opis,nk tgk perkembangan mini transkrip aku,samada dah siap atau blm. aku sabar menunggu lif. pintu lif terbuka,tiada org di dlm nya,ak terus menekan tingkat 16. sampai di tingkat 16, aku menuju ke opis. kelihatan ramai student sedang berbaris. aku duduk di kerusi menghadap opis. x macho ar nk baris2 bagai ni. seorg demi seorg selesai dgn urusan masing2. barisan juga kini sudah mula pendek, sudah tiba masanya utk aku juga berbaris sama. sedang aku berbaris, aku terlihat kelibat seseorg. aku memerhati dgn penuh teliti akan kelibat seorg gadis di yg berada di hadapan barisan. nyata,aku tidak tersilap,mmg dia.

"masyaAllah,nikita willy la kt depan tu"jerit aku di dlm hati.

ketika aku masih lagi di awang-awangan, gadis yg dimaksudkan itu sudah pon selesai dgn urusannya di kaunter. die menyandang beg nya dan mula melangkah. aku kini terperangkap,terperangkap samada ingin terus berbaris atau pergi mendapatkan gadis impianku. dia kini menghampiri lif. perlahan-lahan gadis impianku hilang dari pandangan. aku mula cemas. akhirnya,aku meninggalkan barisanku dan mengejar nikita willy.

tiba di lif,aku nmpk pintu sedang tertutup. aku nmpk kelibat nikita willy di dlm nya. aku tidak sempat utk mencelah masuk. pintu lif tertutup rapat dan lif mula turun ke bwh, walaupun terlepas,namun terukir senyuman di wajahku. aku sempat menjeling ke arah kad matrik dia, dan kini aku sudah tau nama sebenarnya. aku tersengih keseorangan. aku mengambil lif ujung dan terus turun ke groudfloor.

sampai di groundfloor, terlihat seorg gadis sedang setia menungguku. gadis berjilbab sedang menungguku rupanya. dia melemparkan senyuman manisnya,dan ketika aku hendak membalasnya,bait lagu ini terus bermain di benak ku.

Seumur hidup aku
Ini yang pertama
Pintu hatiku diketuk
Oleh dua wanita

Punyai ciri selama ini ku cari

Berbeza wajah ayunya tetap asli

12 coretan ikhlas:

Sophie said...

curang dengan dua orang wanita... esok lusa tambah sorang lagi. tambah ngn i, cukup 4

Verrine's said...

kau buat aku terasa nak msak maggie skg.hahaha wlupon aku da lmbat g keje..aku smpat membaca coretan mu yg budgettt nyeewwwww! hahah nice one...cpt wat smbungan nye k

Anna Farhana :) said...

untunglaaa ade nikita willy . hahaha :P

mila said...

ingatkan kisah awk, upenye cerpen ye?hehe..best la.nak lagi smbungan nye..

pepol said...

sofeafaudzi...:D

pepol said...

anna farhana...untungnya,hahaha

pepol said...

cik cammy lia...ni campur2,ad kisah sendiri,ad penambahan sedikit,hehehe

Ain Atika Zailani said...

wahh tak sangka pepol pandai mengarang..bagusnya...

Ain Atika Zailani said...

nantikan sambungan yang akan datang...jeng jeng.... hehhe

Aleen Aiden said...

nampaknye hari ni hari aku pulak makan megi.keh3

Aimi Rosli said...

haha, senior perasan :p

admin said...

follow blog saya ni jugak jomwayangku.blogspot.com