"SEMPURNA"

tumblr_lsuv5mwJ4x1r12gn6

ini ada kisah yg menyayat hati, kisah yg sering berlaku di luar sana. mungkin tidak berlaku ke atas diri kita atau keluarga kita,tapi pasti pernah terjadi kepada org2 di luar sana. kisah ini terjadi lama dahulu,ketika aku masih lagi memakai seluar hijau bersama baju uniform putih. ketika muka aku masih suci tanpa sebutir jerawat pon. arghh indah sungguh detik itu.

kisah ini berlaku kepada seorang remaja,ya masih mentah,dan sedang menginjak menjadi dewasa. di dalam perjalanan menjadi seorang dewasa, banyak ranjau yang dilaluinya. die ingin menjadi apa yang diinginkan olehnya. tetapi malangnya, hasratnya tidak direstui oleh bapanya sendiri. bapanya merasakan apa yg dilakukan oleh si anaknya pada ketika ini amatlah tidak berfaedah dan mahu si anak berhenti dari melakukannya. ikut acuan ayahnya dan pasti akan berjaya.

tetapi,di dalam fasa remaja ini,die mau mencuba segalanya,die mahu berdikari,mahu melakukan apa yang dia suka,bebas dari telunjuk kedua ibu-bapanya,namun apalah dayanya. seorang remaja yang masih bergantung harap kepada ibu-bapanya. akhirnya,die akur,menurut sahaja kehendak ayahnya,melepaskan segala minatnya, membiarkan segala cita-citanya. die akan cuba membuatkan si ayah bangga terhadap dirinya walaupun dia melakukan apa yang bukan menjadi minatnya. dan dia sedar,dia tidak boleh menjadi "SEMPURNA" seperti apa yang ayah dia mahukan.

ini hanyalah secebis dari kisah yang berlaku di luar sana. banyak lagi kisah yang berlaku sebenarnya,tapi aku tidak mampu utk menulis ke semuanya di sini,jadi korg blh menghadiri event ini mengetahui kisah2 yg laen,semoga kalian enjoy menikmatinya.

p/s:duit iklan blog fatin liyana rm2,500.00 sebulan,aku punya lak rm15.60 setahun,untung sungguh la jadi org cantik ni

4 coretan ikhlas:

eva said...

saya salah seorg drpd kesah tersebut.. tp sampai cerita tu jer..haha..yg laen blom bc

tp skrg dah jadi apa yg sy nak dah..

pepol said...

eva...hehehe

hawa said...

nice story :D

nak jaDi gaDis cantik gak ;p

pepol said...

hawa..hehehe