Bulan Meriah Bola Sepak Malaysia



Assalamulaikum sume,ok kali ni cite sal bola lak, da lama kn x cite sal bola kt blog ni, xkn nk sembang sal bersih@ambiga yg x abes2 tu. ok berbalik kpd tajuk di atas, bulan ni merupakan bulan yg meriah tuk peminat bola sepak di malaysia.

ini kerana ad 3 buah kelab besar EPL dtg serang malaysia bermula minggu ni. 3 buah kelab famous, arsenal,liverpool,dan chelsea(xde la femes sgt kelab2 ni, man utd kelab paling famous ok), akan mengadakan jelajah di asia. sudah menjadi kebiasaan kpd kelab2 besar di eropah utk mengadakan jelajah2 seperti ni sbg persiapan pra musim mereka dan jgk peluang utk mengaut keuntungan.

kelab yg pertama tiba di tanah air ialah arsenal. mereka dijadualkan menentang skuad harimau kita pada 13 julai ni. walaupun hadir tanpa beberapa pemain utama yg sedang dlm rundingan utk berpindah, diharapkan arsenal mampu utk menyaingi skuad harimau kita dan memperoleh keputusan seri sekurang-kurangnya(gurau jek)

kelab yg kedua pula ialah liverpool. hadir tanpa kelibat captain marvel dieorg, steven gerrard dan jugak penyerang hebat dieorg, luis suarez, liverpool akan menggunakan peluang bertemu skuad harimau malaya ini utk menguji formasi yg sepatutnya mereka gunakan utk menghadapi saingan EPL nanti.

kelab yg terakhir pula ialah chelsea. hadir bersama pengurus muda mereka yg seusia dgn frank lampard, mereka jgk bakal membawa striker mahal mereka yg x menjaringkan gol iaitu fernando torres. mungkin perlawanan dgn skuad harimau malaya ni akan dijadikan "benchmark" oleh para pemerhati utk menilai akan keupayaan andre villas - boas(pengurus termuda di EPL nanti).

pasukan keempat yg bakal ditentang skuad harimau malaya kita pula bukanlah kelab EPL, tapi sebuah pasukan yg dlu nya pulau negara kita tapi kini jauh meninggalkan kita dari segi kemajuan. mampukah kita menundukkan pasukan dari seberang tambak ni di dlm perlawanan pusingan kedua kelayakan piala dunia dan sekaligus mencipta sejarah layak ke pusingan ketiga?sama-sama kita nantikan pada 23 dan 28 julai ini.

p/s:ak rasa entri ni da mcm berita bola sepak la plak, tu la effect die bile da lama xbuat entri panjang2.

2 coretan ikhlas:

Unknown said...

xtaw la suarez dtg ke x..sbb copa america still jln lg kan..tp aku dtg, tgk Arsenal dgn Liverpool!hehehe

pepol said...

yup,suarez mmg x dtg coz copa america, g la tgk chelshit sekali,hahaha