Horizon Cinta : Lorong Cinta

horizon cinta1


Tap tap tap. Bunyi tapak kasut aku di lorong yang sunyi itu. Sudah jauh aku berjalan di lorong ini. Belum ada sesiapa yang aku temui. Terlihat di hujung sana, sekujur tubuh terbaring layu mengharapkan ehsan dari yang sudi. Aku menghampirinya perlahan-lahan. Bau busuk menusuk hidung. Aku lihat dirinya seperti seorang yang sakit jiwa. Apa sebabnya? Aku memandang sekeliling, jika ada tertulis dimana-mana akan jawapannya. 
Hampa. Tidak kelihatan. Sedang aku berkira-kira untuk pergi dari situ, lalu satu pasangan yang usia mereka sudah melewati separuh abad. Aku menegur mereka. Mereka berbisik-bisik kecil mengatakan itulah orangnya yang menjadi gila sesudah cintanya ditolak. Aku sedikit tersentak, tak sangka hanya kerna cinta, sampai begitu akibatnya.
3 bulan selepasnya, lorong itu masih sunyi. Tetapi, sudah ada dua tubuh yang terbaring layu. Sudah ada dua orang yang sakit jiwa hanya kerna cinta. Saat hari sudah mula gelap, pasangan separuh abad tadi kembali melalui lorong itu.
“Bang,da ada 2 orang gila dekat lorong ni,tapi yang sorang tu, bukan ke yang pernah kita tegur dekat sini dulu bang???”

p/s: InsyaAllah, projek Horizon Cinta ini akan menjadi kenyataan tahun hadapan, zine Horizon Cinta akan menjadi produk kedua Sen Studio, mudah-mudahan..

2 coretan ikhlas:

ekabukanmakcikkau. said...

pandang sekali macam novel indie *ade ke?* lantak

pepol said...

ekabukanmakcikkau..yup2,sy dah tulis satu novel indie :)