Sen Studio dan Novel Kenangan di Puncak

cover pmu

Salam buat pembaca semua, ini adalah entri yang akan menerangkan secara lanjut berkaitan novel Kenangan di Puncak. Bagi yang sudah lama membaca blog yespepol ini, pasti perasan akan kehadiran sebuah cerita yang bertajuk "Kenangan di Puncak". Cerita ini mula dipublishkan di blog ini pada 3 September 2011 dan bahagian terakhir dipublishkan pada 20 Februari 2012. Aku telah menulis 15 bab keseluruhannya di blog. Dan untuk pengetahuan, cerita ini masih ada pembaca sehingga ke hari ini. Ada rakan-rakan aku yang menyarankan cerita ini dijadikan sebuah novel, mula-mulanya aku kurang yakin, kerana siapa la aku hendak menulis novel? Tetapi aku percaya, jika tidak cuba, mana kita akan tahu hasilnya. Jadi setelah berfikir panjang, aku nekad untuk menjadikan cerita yang aku tulis di blog ini kepada sebuah novel. Dengan bantuan daripada Percetakan Mutalib Uthman dan Dubook Press, akhirnya sebuah novel bertajuk "Kenangan di Puncak" bakal dihasilkan. Kenangan di Puncak versi novel ini mempunyai beberapa perubahan besar daripada versi di blog. Antaranya ialah aku telah edit semula bahagian 1 sehingga bahagian 15 dan juga dua watak utamanya, Gadis Berjilbab dan Nikita Willy bakal mempunyai nama di dalam versi novel nanti. Bagi peminat watak Kudi, lebih banyak cerita pasal Kudi bakal dimuatkan di dalam Kenangan di Puncak versi novel, dan tidak lupa juga akan ada beberapa watak baru yang bakal dimuatkan.

Sekarang kita beralih pula kepada Sen Studio. Sen Studio ini merupakan penerbit novel Kenangan di Puncak dan merupakan pihak yang dipertanggungjawabkan untuk menjual novel dan membuat promosi novel Kenangan di Puncak ini. Sebab itulah, aku kemain beria-ria menyuruh kalian untuk like page Sen Studio, kerana aku tidak mahu ada diantara kalian yang terlepas pandang sebarang maklumat terbaru berkaitan novel Kenangan di Puncak. Bagi mereka yang tertanya-tanya bilakah novel ini bakal mula dijual,aku masih lagi mencari tarikh yang sesuai sebenarnya. Tetapi besar kemungkinan, paling awal novel ini akan mula dijual ialah pada 22/11/2012. Sebarang maklumat terbaru akan dimaklumkan di fb aku atau page Sen Studio. Semoga para pembaca blog ini dapat memberi sokongan yang padu kepada penerbitan novel Kenangan di Puncak, segala kerjasama dan perhatian dari kalian pembaca semua aku dahului dengan ucapan terima kasih.

p/s: Jika novel Kenangan di Puncak ini berjaya, insyaAllah novel kedua pula bakal menyusul, dan terima kasih aku ucapkan kepada Fatin Suhana kerana sudi like dan share pasal Sen Studio :)

19 coretan ikhlas:

Syam Tajuddin said...

Tahniah pepol!

pepol said...

syam...terima kasih,blh beli nanti,hehehe

Anonymous said...

wow... nice one!!!

Syam Tajuddin said...

InsyaAllah, memang bhajat nak beli nanti :)

pepol said...

syakir..terima kasih,blh beli nanti,hehehe

pepol said...

syam..owh yeke,terima kasih atas sokongan,hehehe

Liyana Mahmood said...

tak sabar nak tggu novel ni. hehe. btw, penah nmpk pepol kat PSB. :D
keep up the good work! :)

fifie said...

Tahniah Pepol, nanti dah release bagi tahu lah ye. Heeee

Unknown said...

wow..tahniah...nak tgk gak novel tu nt

pepol said...

yana...hehehe,owh yeke pernah nampak

pepol said...

fifie...yup2,akan diberitahu nanti

pepol said...

fendy...hehehe

CD said...

tahniah.. semoga sukses :)

pepol said...

Nurul Farahizzati...terima kasih,insyaAllah :)

ghost said...

membukukan kenangan di puncak satu usaha yang sangat bagus. aku dah tengok masa KLWRF semalam. awesome!

محمد رازيق said...

pepol, aku nampk buku itu di KLWRF. tahniah bro

pepol said...

ghost writer..owh ye ke,malunya,hehehe bro ghost writer dah angkat ke?hehehe

pepol said...

محمد رازيق....hehehe,terima kasih,blh dapatkan 1,hehehe

Azreen Shafila Abdullah said...

wah dah jadi sebuah novel..tahniah